Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik laat u opmerken dat alle discours van De Wever eigenlijk pro-Europees zijn...
|
Klopt, daarom stem ik ook niet op N-VA.
Citaat:
Klopt, en helaas voor u liggen de kaarten in het voordeel van België, niet van Vlaanderen.
|
Waaruit moet dat dan wel blijken?
Waarom?
Citaat:
Misschien wel, misschien niet.
|
Waarom zouden ze dat doen?
Citaat:
ik ben geen economist, verre van zelfs, dus moogt je het mij uitleggen. Ik ga gewoon een vraag stellen: met welke munt gaat Vlaanderen haar importproducten betalen? Met Vlaamse franken? En hoe gaat zij ervoor zorgen dat de bedrijven en de particulieren die munt voldoende vertrouwen, zowel op nationaal als op internationaal vlak?
|
Vlaanderen heeft nog steeds een vrij goed economisch fundament. Er is een interne werkende markt en dat volstaat al om een eigen nationale munt te laten functioneren. Import van grondstoffen hoeft geen probleem te zijn als Vlaanderen goede deals kan regelen met landen zoals pakweg Congo, waar ze een nuchtere frisse Vlaamse wind misschien wel op prijs stellen na jaren aan Franco-Belgisch neokolonialistisch paternalisme. En internationale handel zal ook geen probleem zijn net zoals dat geen probleem is voor Polen, Noorwegen, Zwitserland en andere landen in Europa. Het is maar de vraag of er over tien jaar überhaupt nog iemand met euro
wil betalen op dit continent...