Citaat:
Link niet te snel 'luiheid' met 'werkloosheid'.
'Een job hebben' is ook niet bepaald een synoniem voor 'werken'.
Als iedereen die een job heeft zou werken of zijn of haar werk naar behoren zou uitvoeren, dan zou de maatschappij er al helemaal anders uitzien.
|
Volledig mee akkoord.
Een sfeerbeeld: Iemand die dagen en uren en uren op chats/internet/fora/Facebook/twitter enzv. vertoeft tijdens de werkuren en zo rond 16u aan de andere gebruikers weet te vertellen dat hij/zij een leuk daggetje chat of wat anders heeft gehad en nu huiswaarts keert en dankt voor de 2000 of meer euro'tjes die hij/zij maandelijks mag bijschrijven op zijn/haar rekening. ( van horen zeggen hoor: zijn er zelfs die hoog bij laag beweren dat ze dit mogen van hun baas. Slimme baas?

(sarcasme modus On/Off))
Ooit iemand geweten die
verplicht een bijscholing mocht '
genieten' met het oogpunt daarna terug aan het werk te raken.
De brave man volgde de opleiding zonder fout.
Uiteindelijk koos men voor een jongere kandidaat voor de job, een allochtoon. Je zou voor minder een ernstige vorm van xenofobie krijgen.
Niet iedereen die werkloos is, is werkschuw. OK, tussen elk koren zit er kaf.
Citaat:
Wie niet werkt heeft twee keuzen:
1) Ofwel leven van een uitkering en dus parasiteren op de inspanningen van degenen die wel werken. Het lijkt me evident dat dit simpelweg pervers is.
2) Ofwel consequent elke uitkering weigeren. Echter, wie geen geld heeft zal zijn vrije tijd niet in de meest gunstige omstandigheden kunnen doorbrengen.
|
Waarschijnlijk geschreven door iemand die vlotjes 2 �* 3000 euro of meer in de maand zit te verdienen, ik hoop dat u nooit of te nimmer in het werklozencircuit terecht komt, niet iedereen geniet daar van zoals velen wel denken een 'luxe' leventje.
p.s. Ik hou van kort bochtenwerk!