knap dat een staatszender dit durft uitzenden. Ik stoor me minder aan het feit dat die heren over elkaar rollen van verontwaardiging dan dat ik de hoofdredactie bewonder voor haar durf om dit uit te zenden.
Heel wat anders dan het braaksel dat we via VTM te vreten krijgen. De pure horror op dat vlak is het programma met dat brave besje, Kathy Pauwels. Maar bij mijn weten heeft zelfs VRT deze beschuldigingen nog nooit op scherm gebracht in een van haar programma's. Ze hebben nochtans al verschillende keren de schandalige slavernij en uitbuiting van de lokale bevolking in congo ten tijde van de vorst-uitbuiter uitgezonden, maar als het over zaken gaat die tussen de lakens gebeurden heeft ook de vlaamse zender een misplaatste voorkeur voor stilte. Jammer.
Wel is het zo dat het weinig aanbrengt als degene die een beschuldiging uit, geen bewijzen aandraagt. Het is iets te eenvoudig om in algemene bewoordingen te verwijzen naar de "presse anglaise" zonder bv een kopie daarvan op tafel te leggen.
|