Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Uit studies blijkt dat men het religieuze "gevoel" enkel maar kan opwekken door van kleinsaf aan aan brainwashing te doen. Kleine kinderen zijn daar nog gevoelig aan, en geloven net zogoed in sprookjes, kaboutertjes en elfjes als in heilige boekjes. Indien met deze hersenspoeling niet van kleinsaf aan meegeeft dat wordt het veel moeilijker op op latere leeftijd die relgieuze pre-middeleeuwse verhalen te blijven geloven.
Wat ik echter niet begrijp (en ik ben hier dan blijkbaar wel sexistisch) is dan volwassen MANNEN met voldoende IQ, die serieuze carrières hebben, dan toch nog in die sprookjes geloven. Dat gaat er bij mij niet in. Bij vrouwen heb ik daar raar genoeg minder problemen mee (mijn fout hoor, is gewoon de perceptie).
Maar als ik daar nu al die kardinalen zie voorbijschuifelen in de Sixtijnse kapel dan vraag ik me toch wel af hoeveel van die mensen effektief geloven in Jezeke en de heilige maagd die via het oor werd bevrucht door een duif die de heilige geest bleek te zijn.....
|
Gij sexist

Je bent nog goed in touch met de realiteit, maak je geen zorgen. Onderzoek wijst uit dat vrouwen vatbaarder zijn voor het spirituele dan mannen. Dat jij dat zo aanvoelt is dus logisch.
Tja, die kardinalen, volgens mij dwingen ze zichzelf om te blijven geloven. Als ze al twijfelen, dan zien ze het getwijfel als een probleem, niet de oorzaak van de twijfel. Tenslotte beschouwen ze "geloof zonder bewijs" als een opperste deugd. Hoe meer bewijs voor het tegendeel zonder uw geloof in twijfel te trekken, hoe straffer dat ze zijn

Ze hebben ook macht en een leven he. Van uw geloof afvallen is teruggeslagen worden naar uw pubertijd.