Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire
Aah, vandaar dat het Catalaans-nationalisme ook een liberale beweging is.
Alle ironie op een stokje, met welke argumenten staaft u al die beweringen? U mag mij gerust klasseren als Vlaams-nationalist/Vlaamsgezind, en ik ben in de verste verte niet "tegen" Walen of Franstaligen. Integendeel zelfs, ik ben zeer goede vrienden met mijn Franstalige collega's en kom zeer goed overeen met mijn Waalse familieleden.
|
Als ik wilde, kon ik me op dit forum ook voordoen als iemand die uit een Vlaams-nationalistisch nest kwam en me van die ideeën heb bevrijd. Argumenten als "Ik kom goed overeen met mijn Waalse familieleden." zijn compleet waardeloos in anonimiteit.
En omdat ik eigenlijk al geantwoord heb op de vraag hoe je automatisch tegen Walen bent door Vlaams-nationalist te zijn:
"Misschien bedoelt elke Vlaams-nationalist niet tegen alle Walen te zijn, maar objectief gezien ben je wel tegen alle Walen door voor Vlaamse onafhankelijkheid te pleiten als we bekijken hoe de sociaaleconomische kaarten liggen. (Wallonië verarmt in dat scenario. Het kan zijn dat sommigen dat nog niet doorhebben, natuurlijk.)
Een Waalse miljardair (evenals een Vlaamse miljardair) kan er eventueel nog een voordeel uit halen. Voor miljardairs is een opdeling van het land in allemaal gebieden met hun eigen belastingtarieven ideaal om het ene in het ene land en het andere in het andere land te laten belasten, ten koste van zowel Walen als Vlamingen die niet dezelfde financiële middelen hebben."