Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2013, 18:11   #327
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Waarom verdedig je Belgie dan nog als land?
Het gaat niet echt om het verdedigen van een op termijn onwerkbaar niveau als België, eerder om het inzicht dat de sociaaleconomische bevoegdheden overhevelen naar Vlaanderen een nóg slechter idee is. We moeten de andere richting op en dan is het logisch dat ik me tegen de foute richting verzet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
kan je niet met 50% + 1 oplossen. Dit zou willen zeggen dat India en China alles zouden bepalen. Je moet rekening houden met alle entiteiten. Met een derde tegen je beleid heb je al een serieus probleem. Op wereldvlak zal dit zelfs minder zijn.
India en China bepalen in dat scenario net helemaal niets, want landen bepalen niets in het scenario dat ik idealiter zou wensen. (Maar waarvan ik begrijp dat het er voor het eerst niet gaat komen.) India en China hebben enkel veel invloed in het inefficiënte confederale model voor internationale politiek dat we op deze moment hebben.

Dat 2/7 van de mensen veel invloed zou kunnen hebben, is logisch, aangezien het logisch is dat iedereen een gelijke stem zou krijgen. Dat twee miljard mensen exact hetzelfde beleid zouden wensen, durf ik te betwijfelen. Nogmaals, politieke ideologieën laten zich niet zo makkelijk in landsgrenzen opsluiten. Niet alle Aziaten denken hetzelfde.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden