Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Treinen rijden elektrisch, Trams rijden elektrisch, sommige bussen doen dat ook al.
Personenwagens, ook lichte vrachtvoertuigen, zijn al in elektrisch aangedreven uitvoeringen beschikbaar.
In feit zou meer dan 92% van het huidige vervoer perfect met elektrische voertuigen kunnen gebeuren.
Van de rest kan het overgrote deel met waterstofvoertuigen gebeuren daar het probleem dat zich stelt de actieradius is.
Of anders gezegd, bijna 97% van het huidige vervoer kan op een economisch verantwoorde manier met propere voertuigen gebeuren...
Geen technische kennis?
Gewoon googelen op elektrische voertuigen is al een begin. Met wat goede wil vindt je al vlug ook gegevens over waterstof aangedreven systemen.
En er staan er nog andere in de coulissen te wachten...
Het concurrentieel voordeel van klassiek aangedreven voertuigen ligt vooral in de productie aantallen.
Hoog tijd voor een zetje in de rug van de politiek uit.
Dit is nu één ding dat Europa zou kunnen doen zonder op al te veel tenen te trappen...
Zij het dat ik toch de voorkeur geef aan multilateraal akkoord... 
|
En al die electriciteit komt zomaar uit het niets hé ?
Die moet namelijk ook aangemaakt worden en behoudens vergissing gebeurt dat nog steeds met hetzij aardolie, hetzij steenkool, hetzij gas, hetzij nucleair. In geen enkel geval is het 'proper'.
Bovendien geldt voor elke omzetting van energie dat je energie verliest. Dus als je van gas naar electriciteit gaat heb je verlies, om het vervolgens in beweging om te zetten heb je dus nogmaals verlies. ... Niet echt rendabel.
Verder zit je inderdaad met zeer vervuilende batterijen in geval van jouw elektrische 'oplossing'.
Trouwens ik vraag mij af waarom je dat van die zonnepanelen in je 'quote' (als je quote, moet je alles namelijk 'quoten') weglaat ? Of was het te moeilijk om daarop te argumenteren. Dat is namelijk hetgeen wat politici nogal veel doen als ze niet kunnen antwoorden ; doodzwijgen.