Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2013, 20:15   #412
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Als voor elke 1.000 euro uitbetaalde netto verdienste er 2.000 euro rechtstreeks en onrechtstreeks bij de overheid terechtkomen dan is de totale loonkost veel te hoog. Dat jaagt bedrijven weg. Trouwens ook Ford vertrekt.
De overheid is mede schuldig aan de hoge loonkost. Vakbonden met onredelijke eisen ook. De werknemers die de sprookjes van de vakbonden geloven dat arbeiders onmisbaar, en neit vervangen kunnen worden door arbeiders met een lager loon in andere landen, zijn ook schuldig, omdat ze in sinterklaas blijven geloven.

Citaat:
De huidige regering heeft met de verschillende belastingswijzigingen o.a. in verband met de notionele rente-aftrek, vooral van belang bij de grotere multinationals, al voldoende blijk gegeven van veel rechtsonzekerheid te kunnen verwekken. Het sleutelen aan een eenheidsstatuut zal niet veel indruk wekken bij mogelijke investeerders. Zij zullen veeleer de werkelijke ontslagregeling en de wijze waarop deze bekomen is bij Ford bestuderen en er hun conclusies aan verbinden. Deze zullen zeker niet positief zijn.
Ik heb het in deze over bestaande bedrijven. Die liever nu direct afdanken dan volgend jaar met het risico dat ze arbeiders een veel hogere wettelijke vergoeding (opzegtermijn) moeten betalen.

Citaat:
Het België van vandaag staat op ondernemingsgebied internationaal bekend om een warwinkel van allerlei bevoegheden, regelingen en wetten te zijn mede als gevolg van het bestaande nep-federalisme. Als daar straks een veel eenvoudiger structuur komt te staan, die bovendien bedrijfsvriendelijker is dan de huidige (PS-gedomineerd), dan zal dat positief uitpakken.
Daar ben ik het volmondig mee eens. Maar denken dat in een onafhankelijk Vlaanderen verbetering zal geven is een illusie. Want dan zal er nog meer verschil zijn in wetgeving tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Dan wordt het helemaal hopeloos. Of denkt gij dat die werknemers allemaal in één gewest gaan wonen?
Die creatie van nieuwe grenzen is nu net de reden dat ik tegen een opdeling van dit land ben. Iedere grens geeft problemen. Iedere bijkomende geeft nieuwe problemen.
Ik woon al meer dan een halve eeuw in de nabijheid van enkele staatsgrenzen. Kom mij dus niet vertellen dat dit geen problemen geeft. Er is veel verbeterd sinds ik een kind was. Daarom kan ik mij zo opwinden dat er "in mijn ogen idioten" zijn die de klok willen terugdraaien. Ik verlang in niks naar de tijd dat onze bus om naar de stad te gaan elke keer tegengehouden werd, en men controleerde of je geen pakje boter of aspro's aan te geven had. Dan spreek ik nog niet van het geldverlies bij omwisseling van munten enz. Om nog te zwijgen van handel drijven.

Vergeet niet dat in en onafhankelijk Vlaanderen, Limburg slechts aan één zijde verbonden is met Vlaanderen. Op handelsgebied een groot nadeel. Maar dat zal die Navelstaarders Van Antwerpen waarschijnlijk weinig kunnen schelen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 18 maart 2013 om 20:19.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden