Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2013, 20:15   #50
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik op een maand 2 films kijk, is het veel.
Tja, dan betekent dat gewoon dat jij één van die uitzonderingen bent die wel al het materiaal in huis heeft om TV te kijken, maar er dan geen gebruik van maakt.
Het gaat overigens niet alleen over films, documentaires, series, stand-up comedy, Terzake, het telt allemaal mee.
Immers, het gaat erom dat sommigen roepen dat ze de zenders niet meer nodig hebben, ze gaan wel alles via internet halen, of via Stievie, of Yelo of zo.
Allemaal tegen betaling uiteraard.
Als de mensen dat in grote getale doen, zullen de zenders zich aanpassen en dan worden zij productiehuizen, en dan kun je elk programma �* la carte bestellen.
Dan denk ik niet dat je nog veel Vlamingen zult vinden die winst doen met het via on demand kijken.

Citaat:
Ik betaal daar niet voor. Simpel. Ook mijn kabelabonnement is "inbegrepen" in't internetpakket. da's weer €150 op jaarbasis uitgespaard.
Da's dan puur zelfbedrog.
Niets is gratis, zoals je verder zelf zegt.
Je hebt dus je bijdrage al betaald, zij het dat ze verrekend zit in de pakketkost.
Ik heb internet aan 25€/maand, zonder vaste lijn, en dat voldoet prima, onder andere omdat ik geen films download.
Hetgeen je dus bespaart op het ene, geef je weer uit aan het andere.

Citaat:
Sorry dat ik het te simplistisch voorstelde.
Maar in theorie kan de provider voor elke internetgebruiker zijn volle bandbreedte garanderen. Dat het niet zo is, weet ik ook, maar da's een ander verhaal nietwaar.
Ik denk dat zelfs in theorie geen enkele provider de volle bandbreedte garandeert. Telenet kent rode uren, waarin het verbruik hoog ligt, en zij zelfs kunnen knijpen.
Bij IPTV heb je al niet de volle bandbreedte omdat een deel gereserveerd wordt voor de TV streams.

Citaat:
Hoe weet U welk soort films ik wil kijken?
Je begrijpt het niet.
Ik heb het over het technische gedeelte van de zaak.
Op satelliet heb je dus transponders met daarop continu 5 dezelfde films die voortdurend na elkaar spelen.
Voor iedereen dezelfde dus.
Je kunt dan via een code ervoor zorgen dat jij die film dan kunt bekijken op het volgende tijdstip dat hij weer vanaf het begin start.
Die 5 films liggen vast, en zijn wekenlang dezelfde.
Je kunt niet pauzeren, en als de film net begonnen is moet je maar wachten tot hij nog eens aan het begin is.
Dat is dus de video on demand die je op satelliet vindt.
Los van welk soort film jij wilt zien, betwijfel ik dat dit de video op aanvraag is die jij wilt hebben.

Citaat:
Ook schreef ik dat het momenteel nog te duur is in vergelijking met andere mogelijkheden. maar als de andere mogelijkheden verdwijnen of duurder worden, is het ieder voor zichzelf om te beslissen wat te doen.
Doet niets ter zake.
Leg mij eens uit waarom satelliet plots goedkoper zou worden.
Je zegt dat je kennissen hebt die in die beroepstak zitten, leg mij dan maar uit wat er zoveel goedkoper kan worden.
Loonkost ? Een beetje, als je naar goedkopere landen trekt.
Materiaalkost ? Volgens ik gezien heb wordt zelfs bijna puur goud gebruikt voor een belangrijk deel.
En brandstof wordt ook niet direct goedkoper.

Als er iets goedkoper zal worden, dan denk ik eerder aan glasvezel.
Dat is een medium dat hoge bandbreedte biedt en daarom uiterst geschikt is voor video op aanvraag.
Helaas zien we daar weinig van in dit land, in Nederland daarentegen hebben ze bijv. bedrijven als een Glashart.

Citaat:
En ik vind Prime en dergelijke veel te duur. Ik heb geen behoefte aan een constant bombardement van films, series of documentaires.
Bizar, want je bent wel bereid om 15€ voor een film te betalen.
Met een dergelijk bedrag heb je nog geen 2 films/maand.
Dan heb ik toch meer waar voor mijn geld met mijn Prime abonnement.

Citaat:
Als U het derde adertje in het linkeroog van de twinkelende vampier wil kunnen zien op uw 2 meter 3D flatscreen, dan is een basis-internetverbinding in België snel uitgespeeld. Maar als U gewoon een film wil kijken op een normale basis met "historische" beeldkwaliteit, dan is 1 CD al voldoende om dit te dragen. Dit wil zeggen dat er 250-300u televisie tot bij U kan komen met de basis-toegang in België. In het buitenland is het een heel ander verhaal, daar er veel gunstigere tarieven bestaan voor de consument.
Ik zie wel degelijk het verschil tussen HD en SD, en mijn TV is "maar" 37"(94cm).

Citaat:
Kan dat, iets gratis?
Blijkbaar wel, want u denkt dat u geen kabelabonnement betaalt, omdat het in een pack zit met uw internet.
Maar ik heb toch nog nooit moeten betalen omdat ik naar BBC HD op satelliet keek.
Als daar iemand voor betaalt is het de Britse belastingbetaler.

Citaat:
Ik betaal nu al minder dan U, omdat ik een heel ander kijkpatroon heb.
Ja, als u een auto hebt, en hij staat heelder dagen in de garage, dan kost hij niet veel aan brandstof, natuurlijk.
Mij gaat het trouwens niet in de eerste plaats om de kosten, maar om de vrijheid die ik heb door mijn Dreambox te kunnen gebruiken en dus vrije toegang te hebben tot mijn opnames.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 maart 2013 om 20:22.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden