Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg
Een eenheidsstatuut die zo goed als overal in Europa toegepast word. Duidelijker kan het dus niet worden voor de potentiele buitenlandse werkgevers.
Ge zijt gewoon een jassendraaier pajoske,naargelang ge het kunt misbruiken om op Vlaanderen en de NVA te kakken, vorige week verklaarde ge nog dit:
Waarom zou een Ford-werknemer recht hebben op een hogere ontslagvergoeding dan de wettelijk bepaalde. Waar ieder ander Belgische werknemer ook recht op heeft?
|
Waar heb ik geschreven tegenstander van een eenheidsstatuut te zijn? Gij moet leren lezen.
Ik heb geschreven dat
onzekerheid over het resultaat van de onderhandelingen de bedrijfswereld er toe aanzet nu al mensen (vroeger dan gepland) te ontslaan. Omdat ze niet het risico willen lopen volgend jaar veel hogere vergoedingen te moeten betalen.
Ik verwijt de NVA dat ze met hun plannen onzekerheid creëren. Iets waar bedrijven een hekel aan hebben. Geplande investeringen in België zullen daardoor afgelast of minstens uitgesteld worden. Net op een ogenblik dat we zoveel nood hebben aan arbeidsplaatsen.