18 maart 2013, 21:45
|
#75
|
Minister-President
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser
Dat men de batterijen verhuurt is eigenlijk een heel erg goed idee. Bij elektrische voertuigen zijn het de batterijkosten namelijk die de doorslag geven in de variabele kost.
Lithium-ionen batterijen kosten zo en 500 euro per kWh. Verwacht wordt dat die een 1000 tal cycli mee gaan. Dat wil zeggen dat de batterij dus 0,50 € per kWh per lading kost. De elektriciteit zelf is stukken goedkoper.
Het is dus zinvol om de batterijkosten uit de initiële investering te halen, en ze in de maandelijkse exploitatiekosten onder te brengen.
Dat Renault de batterijen dus verhuurt ipv verkoopt wil dus niet zeggen dat elektrische voertuigen economisch geen zin hebben.
Stel je doet 100 km per dag met een Kangoo: stroomkosten zullen dan iets van een 1,5€ / dag zijn. 45€/ maand. Totaal 115€/maand met batterij.
Doe je dezelfde km. met een diesel ben je 360 per maand kwijt aan brandstof.
|
2
__________________
CLAESSENS Joris  spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
|
|
|