Men valt hier over de actieradius van 160 km per laadbeurt (niet per dag!) en zelfs minder bij slechte omstandigheden en zware belading.
Aangezien wij niet in de alpen zitten en de wegen meestal wel berijdbaar hou ik voor de gemakkelijkheid even 150 km aan.
Gebruik je je gezond verstand als bedrijfsvoerder dan laadt je je wagens op tijdens elk bezoek aan de thuisbasis en ook op je vaste losplaatsen tijdens het laden en lossen. Aangezien je leverings(tussen)afstanden gemiddeld ver onder die 150 kilometer liggen moet je daar dan ook geen 4 uur aan de paal hangen om, laat ons zeggen, tot 80% lading te komen.
Op die manier kan de gemiddelde leverancier tot 400 (en meer) kilometer per werkdag komen.
Omgerekend naar 5 werkdagen per week aan 52 weken (wagens nemen geen vakantie) kom ik dan aan een jaarkilometertal tussen de 39000 en de 104000 kilometer. Dat is toch zo slecht nog niet?
En die actieradius van de voertuigen neemt hand over hand toe...
Zelfs indien je voor je jaarlijkse autovakantie een wagen (zeker een bescheiden) wagen huurt, die ene keer dat je honderden kilometer per dag gaat doen, kom je nog steeds goedkoop uit.
Zelfs de huur van de batterijen meegerekend.
