Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2013, 21:59   #25
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
mvd

Tja, is ons huidige systeem rechtvaardig?
Hangt er vanaf wat je als rechtvaardig beschouwt. Jij zult misschien vinden dat de staat nog meer moet verdelen en dat dat rechtvaardig is, ik denk daar anders over.

Citaat:
Bedrijven komen zowiezo, als er geld te verdienen valt, en dat is het geval in België. En ze vertrekken ook als hen dat beter uitkomt, notionele aftrek of niet, zie arselor mittal. Het is puur een cadeautje van Reynders voor zijn vriendjes de superrijken, te vergelijken met de Bush-jaren in de VS.
De loonkosten zijn hoog in België, ik denk dat bedrijven hier 'zowiezo' naar hier komen en ik denk niet dat dat een beleid is. Of de notionele intrestaftrek een goede maatregel was is iets anders daar kan ik je wel in volgen. Maar zeggen dat het zomaar een cadeau was, is een misvoorstelling. Je kunt er toch niet omheen dat bedrijven wegtrekken uit West-Europa en elders beginnen.

Citaat:
Kan gemakkelijk, door strenger te controleren, en bvb. een financieel kadaster in te voeren.
Dat lijkt nogal simpel, hoe zie je dat concreet. Zo een dingen zijn toch gemakkelijk te omzeilen?
mvd is offline   Met citaat antwoorden