Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Stop nu eens met de zaken in het belachelijke te trekken. Geert Bourgeois heeft zich duidelijk uit gedrukt. Hij is de oprichter van de N-VA, Bart De Wever is de calimero van dienst. Door de focus te leggen op zijn calimeropraat achteraf probeer je de ernst van de Geert Bourgeois' boodschap weg te nemen.
Welk probleem heb jij eigenlijk met duidelijke taal ?
|
Zou het kunnen dat Geert een uitbrander heeft gekregen ? Dat men zijn openbaring van ambitie om het hoogste ambt te krijgen niet heeft kunnen waarderen in de leidende kringen van de partij ? Of was het zijn nogal scherp geformuleerde "alles" dat de meer gematigden niet konden smaken ? Het valt op dat hij de baas terug braaf over de vacht streelt en zijn trouw en geloften hernieuwt :
Citaat:
“Bart De Wever moet ons boegbeeld zijn in 2014”, zei Bourgeois in “Terzake” op Canvas.
|
De mooiste tsjeverij die hij meegaf is echter :
Citaat:
De minister ontkent dat hij nu al kandidaat is om de Vlaamse regering te gaan leiden. “U zult in het interview niet lezen dat ik mij kandidaat stel als minister-president.”
|
Jaja Geert... Even het interview nalezen :
Citaat:
Nu hij burgemeester van antwerpen blijft, staat u in poleposition om de nieuwe minister-president te wodren. "Goh, wat u me nu vraagt. Natuurlijk wordt Bart De Wever ons boegbeeld. Hij moet nog eens leveren, noblesse oblige. Uiteraard staat hij op een lijst. Al weten we nog niet waar. Ik wordt straks 62 jaar. Ik zou heel graag nog een prominente rol spelen. Ik wil de uitdaging aangaan. Mijn rol in de partij is belangrijk. Het zou boeiend zijn om dat momentum mee te kunnen maken. Zoveel dergelijke momenten kan je in je politieke leven niet beleven. Maar de kwestie is nog niet uitgeklaard. "
|
bourgeois springt op tafel, meer kun je daarvan niet maken. En nu krijgt hij vermoedelijk wat tegenwind, al moet die kritiek liefst zoveel mogelijk binnenkamers blijven.
Allemaal in het licht van de fundamentele vrolijkheid die men nastreeft.