Citaat:
Zuid-Afrikaanse kardinaal zegt dat pedofilie geen misdaad is
Een Zuid-Afrikaanse kardinaal, die vorige week nog onze nieuwe paus mee verkoos, vertelde aan de BBC dat hij pedofilie eerder ziet als een ziekte, en niet als een misdaad.
Kardinaal Wilfrid Fox Napier van Durban vertelde zaterdag aan de Britse radiozender BBC Radio 5 dat hij pedofolie eerder ziet als een ‘stoornis’ die moet behandeld worden. “Uit mijn ervaring blijkt dat pedofilie eigenlijk een ziekte is. Het is geen criminele uiting, het is echt een ziekte,” vertelt hij.
Napier zegt dat hij minstens twee priesters kent die pedofiel geworden zijn nadat ze zelf als kind misbruikt werden. “Nu ga je me niet zeggen dat deze mensen gelijkwaardig zijn aan criminelen die zelf kiezen om zoiets te doen. Ik denk niet dat je zo’n positie kan innemen en vind niet dat zo’n persoon gestraft moet worden. Zij zijn zelf mishandeld geweest en dus getraumatiseerd.”
Kardinaal Wilfrid was één van de 115 kardinalen in Vaticaanstad die de paus Francis mee verkozen heeft.
Bron: Reuters
|
http://www.zita.be/nieuws/buitenland...sdaad-is-.html
Ongelofelijk.
De kerk keurt pedofilie dus niet af.
Zij ziet het enkel als een ziekte, veroorzaakt door misbruik in het verleden.
Als je deze gedachtegang doortrekt, bestaan er dus geen misdaden.
Ik word dagelijks bestolen door de overheid, dus ik ben ziek en mag andere dus bestelen.
In het verleden zijn er verschillende mensen uit mijn familie mishandeld en vermoord geweest door derde, dus ik mag vandaag andere vermoorden, want ik ben ziek door het verleden.
Het feit dat veel pedofielen slechts binnen de kerk ontstaan door het gebrek aan lichamelijkcontact met leeftijdgenoten door het celibaat, word hier even met enkele simpele woorden weggeveegd.
Hoe erg is het dan wel niet gesteld met de RKK, als ze zelfs kindermisbruik slechts een ziekte noemt?