Kinderen voorganger in tranen: waar is papa?
dinsdag 19 maart 2013
De kinderen van Saeed Abedini begrepen niet waarom hun vader opeens was verdwenen. "Ik moest hen vertellen dat papa in de gevangenis zat vanwege Jezus," vertelt Naghmeh, de vrouw van de opgepakte Amerikaans-Iraanse voorganger. "De kinderen missen hem ontzettend en blijven hopen hem ooit weer te kunnen zien," zei ze vorige week tegenover een Amerikaanse mensenrechtenbeweging.
Abedini heeft twee kinderen: Rebekka Grace (6) en Jacob Cyrus (4). "Iedere dag vragen ze naar papa. Vaak huilen ze 's nachts, omdat ze zouden willen dat hij thuis zou zijn." Naghmeh voegt toe dat haar echtgenoot is mishandeld en lijdt aan inwendige bloedingen. "We weten niet of we hem ooit nog zullen spreken of zien. Iedere dag zou een doodvonnis kunnen worden uitgesproken. Iedere ochtend lopen de kinderen rondjes om het huis en de tuin. Ze dachten dat ze papa hadden gezien, maar dan blijkt dat ze erover hadden gedroomd. Op zo'n moment moet ik echt mijn tranen inhouden."
Ze geeft toe dat ze het niet over haar hart kan verkrijgen om te vertellen dat hun vader mogelijk niet zal overleven in één van de meest afschuwelijke gevangenissen. "Het lukt mij niet om hen te vertellen over zijn 8-jarige celstraf. Ik hoop dat we erin slagen om hem vrij te krijgen, zodat ik dit hen nooit hoef te vertellen." Op jonge leeftijd bekeerde Abedini zich tot de Heere Jezus en reisde meerdere malen van de Verenigde Staten naar Iran voor christelijke activiteiten. In 2009 werd de christen opgepakt en begin dit jaar veroordeeld vanwege zijn werk in de huiskerken met een 8-jarige gevangenisstraf als gevolg.
Abedini is in het bezit van het Amerikaanse staatsburgerschap. Zijn vrouw is teleurgesteld dat de VS er niet alles aan doet om hem vrij te krijgen. "Ik verwacht meer van onze regering." Veel instanties, waaronder de Europese Unie, hebben dit aangekaart bij de VN. De voorganger is niet bereid om zijn geloof in Jezus op te geven. "In de gevangenis word ik gepest en gemarteld met de bedoeling dat ik Jezus Christus zal ontkennen. Maar ze zullen Christus nooit van mij kunnen afnemen," schreef hij eerder.
Bron: The Christian Post
|