Discussie: echt arm zijn is!!!
Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2013, 03:04   #3556
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is de theorie. Maar ik krijg het niet dus.
Ik heb het ook niet gekregen in de periodes van ziekte.

Maar ik heb inmiddels weer drie instanties gecontacteerd die me zullen helpen. Ik ben eens benieuwd wat we zullen zien. Nougatbollen waarschijnlijk. Ik heb sinds juli 2012 geen enkel inkomen meer, maar wel een stapel ziekenhuisfacturen om U tegen te zeggen ...
Ongelofelijk wat er allemaal kan in dit land.
En zoals je weet kan ik denk ik nogal super-duidelijk aantonen dat de vertraging gebeurde buiten mijn wil om. Ondanks mijn ziekte heb ik slechts één jaar verloren, iets wat veel gezonde studenten ook overkomt. :-S
Mijn favo-onderwijsinstelling heeft er daar echter drie aan vast geknoopt en is op weg daar nog eentje bij te doen met veel enthousiasme... en aangezien ik daar niet de scepter zwaai en de mensen van bepaalde faculteiten blijkbaar alle voeling met de realiteit volledig kwijt zijn. :-S
Dat ze het vak logica afgeschaft hebben, valt eraan te zien. Amai. :-/

Mijn ouders zijn vrijgesteld van die plicht wegens onvermogend. Bovendien is de band verbroken.
Met alle respect Groentje, maar je zit wel meer achter 'op schema' dan 1 jaar. Heeft ook geen zin om te doen alsof er niks aan de hand was want ik heb zowat al je studieperikelen kunnen meevolgen online.
Administratief gaat het als volgt:
- je kan geen ziekte inroepen voor vakken die je meegedaan hebt maar waarvoor je niet geslaagd was, ook niet als je je op dat moment niet goed voelde.
- je kan geen ziekte inroepen voor vakken die je niet meegedaan hebt maar die je niet hebt laten dekken door een doktersattest. Ook als je examenombuds niet op tijd telefonisch verwittigd hebt, kan het inroepen van overmacht al eens problemen geven.
Als je een examen uitstelt naar tweede zit, en in tweede zit blijk je dan ziek, dan telt dat als examenkans.

Je moet hier zeker geen opsomming gaan geven van je hele parcours, maar ik hoop wel dat je zo'n overzicht hebt van je parcours, eentje waaruit blijkt dat je telkens je niet geslaagd was voor een vak, je ziek was en dat op de juiste manier gewettigd hebt. Anders kan je achteraf onmogelijk nog ziekte gaan inroepen als reden voor je vertraging.

Als je daar op den unief gaat argumenteren dat je maar 1 jaar verloren hebt door ziekte, hoe argumenteer je die andere vertraging dan? Volgens mij rijd je jezelf compleet vast als je stelt dat je maar 1 jaar vertraging hebt opgelopen door ziekte, want dan zeg je eigenlijk dat je voor de rest geen verklaring hebt.

In ieder geval, wat de toekomst betreft is er toch maar 1 mogelijkheid om uit de problemen te geraken, en dat is gaan werken, zodat je geld genoeg hebt om zelfstandig gedomicilieerd te raken. Nu niet gaan werken omdat je misschien later nog toelating krijgt om uw studie af te maken lijkt me niet zo'n goed idee. Als je volgend jaar je stage mag herdoen kan je sowieso al niet werken, maar dan had je nu ondertussen wel inkomen gehad, en de arme periode kwam dan volgend jaar.