Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe
Je vergeet dat de doorsnee Vlaams nationalist stemt op partij die schoothondje van de EU wil spelen. Zelfbeschikking? Het is me nog altijd een raadsel wat je verwacht van Vlaamse zelfbeschikking als je een voorstander van 'meer Europa' bent.
Overigens , moet zelfbeschikking stoppen aan de gewestgrenzen? Ik kan dat begrip heel ver doordrijven. Provinciaal, gemeentelijk, parochie... Ik wil zelfbeschikking op mijn private grond, bijvoorbeeld.
Om maar te zeggen, ik denk dat echte zelfbeschikking de doorsnee Vlaams nationalist gestolen kan worden. Zolang er Vlaamse autonomie is, mag die nog zo Jacobijns mogelijk zijn. En de partij waarop ze stemmen (hoewel ik, vanuit ervaring op dit forum, geloof dat hun kiezers het er niet mee eens zijn) gooit autonomie weg met het badwater als het op de EU aankomt.
|
Je dacht toch niet dat je hier ook maar een zinnig antwoord op gaat krijgen?
Iedereen denkt dat er ook maar iets zal veranderen met confederalisme, autonomie etc.
Het is gewoon, dat wat er ook politiek veranderd, voor de gewone man alles hetzelfde blijft. Hij is en blijft de uitgeperste citroen.
We worden gewoon legaal bestolen, omdat politiek enkel de financiële sector en de industrie ons regeren.
Als kiezer heb je zelfs niets meer te kiezen, het is een grote eenheidsworst.
Onder de vlag van christelijk, sociaal, liberaal en Vlaams nationaal.