Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2013, 11:24   #235
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, u gebruikt de woorden 'ik geloof niet' om toch maar niet niet 'als gelovige' te moeten doorgaan.
Uiteraard, aangezien ik niet geloof.

Citaat:
Maar het uiteindelijke resultaat van uw 'niet geloven' is een geloof in het feit dat god niet bestaat.

Als u zo praat kan men ook van katholieken zeggen dat ze niet gelovig zijn. En dit door te stellen: "de katholieken geloven niet dat god niet bestaat."
Maar net zoals bij de atheïsten, mondt dit woordenspel uiteindelijk uit in een geloof: namelijk dat god bestaat.
Neen. "Ik geloof niet in god" wilt zeggen dat je geen reden hebt om aan te nemen dat god bestaat, daar waar "ik geloof dat god niet bestaat" impliceert dat je een duidelijke aanwijzing of zelfs bewijs hebt dat er geen god is. Het ene vertrekt vanuit een totaal gebrek aan aanwijzingen, terwijl het tweede juist wel impliceert dat er aanwijzingen zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden