Veiligheid festivalcampings laat te wensen over
Ouders die hun kinderen naar festivals willen sturen deze zomer, kunnen beter eens 2 maal nadenken. De veiligheid is er alles behalve optimaal.
Controle is er, maar onvoldoende. Elk jaar worden er toch flesjes meegesmokkeld en vuurpijlen. Ja, slaap maar eens als je buren vuurpijlen liggen af te knallen in het midden van de nacht, vlak naast je tent. Ik heb het meegemaakt en weet waarover ik spreek.
Dat is dus levensgevaarlijk! En er is geen politie met honden aanwezig en andere maatregelen, die me echt nodig lijken voor een bende dronken festivalgangers onder controle te krijgen.
De zeden zijn er ook alles behalve. Stuur je dochter er niet heen, want de kans is groot dat ze door een bende dronkaards verkracht wordt. Ik heb zelf een meisje horen gillen en wenen op de camping van Graspop vorig jaar, nadat vier dronken kerels zich tegen haar zin eens te goed aan haar deden.
Om dan nog maar te zwijgen van de gewillige tentsletten, die goed zijn om SOA's te verspreiden, omdat ze te dronken zijn om aan veiligheid te denken.
De security, die slaan ze gewoon bij elkaar. Zo een bende beesten heb ik nog nooit bij elkaar gezien!
Nee, ik heb nog weinig zin om me als muziekliefhebber veel in te laten met de dat soort volkje en ik koop liever CD's die ik thuis liever beluister.
Sorry, maar het moest me eens van het hart. Ik wil gaan om van muziek te genieten, maar niet om dronken orgieën te beleven. Met alle respect, maar ik vind dat er toch strengere maatregelen mogen getroffen worden op festivals.
Je kan niet alles in de hand hebben en als de weergoden beslissen uit de bol te gaan zoals op Pukkelpop destijds, sta je als organisatie machteloos, maar als er mensen levend verbrand geraken in hun tenten, omdat de controle er niet in slaagt om vuurpijlen en andere potentiële gevaren, die volgens het reglement van het festival verboden zijn, buiten te houden, hebben ze volgens mij wel bloed aan hun handen.
|