Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En waarom doet hij dat toch?
Die mensen zitten toch niet in zijn weg?
En of zij nu kunnen huwen in het stadhuis, dat maakt hem toch niets uit in zijn kerk of kathedraal ??
OK, vrijheid van meningsuiting, ook voor hem. Dat betwist ik niet.
Maar waarom die brave mensen in het harnas jagen ?
Ik zal het je zeggen: godsdiensten en dictaturen hebben veel, zeer veel gemeen.
Ik meen het: laat die gasten los, vb. via een parlementaire meerderheid, en ze illegaliseren direct voorbehoedsmiddelen, ze maken echtscheiding terug onmogelijk, voeren overspel en abortus terug volledig in het strafrecht, bannen gescheiden mensen uit openbare functies enz.
Eén pot nat. Even erg als de moslims, die kaloten.
titel: Léonard vindt dat homo's celibatair moeten blijven
http://www.standaard.be/artikel/deta...30330_00524334
|
Schoofzak, zoals altijd in dit soort kwesties ben je oneerlijk in je weergave.
Leonard geeft zijn persoonlijke visie weer die in grote mate overeenstemt met die van de RK.
Maar zowel de RK als Leonard huldigen hetzelfde basisprincipe van hun geloof... de zelfbeschikking...
Je kan niet gedwongen worden Christen te zijn in de RK. Dat kan alleen via de communie, een rite waarin je zelf aangeeft deel uit te willen maken van de RK.
Dat is al in vele draden herhaaldelijk en duidelijk gesteld.
Met andere woorden, in je haat tegen het geloof lul je opzettelijk misleidingen en platte leugens uit je nek.
Je gebruikt (toevallig?) dezelfde technieken als de pers. Straffe titel die nergens op slaat en misleidende en 'geduide' informatie die daar op volgt.
Leonard heeft een (uitgesproken) eigen mening.
In België is dit (wat betreft dit onderwerp althans) voorlopig nog toegelaten.
Iets wat jij dus duidelijk anders zou willen zien...
Voor je ook hierover over je voeten struikelt, gedoopt worden verleent je alleen voorrechten en geen enkele verplichting binnen de kerk op. Zelfs niet om braaf katholiekje te worden.
Het is geen gelofte van jou maar een uiting van de wens van de ouder(s) om je binnen het geloof op te voeden, eventueel bijgestaan door door hen verkozen mentors. Peters en meters noemt men die...