Tjonge jonge, ik vind het toch wel jammer hoe Belgen en Nederlanders hier op elkaar af zitten te geven. Alsof ieder Belg, en iedere Nederlander, uberhaupt hetzelfde is. Alleen in Nederland al zijn er zoveel verschillende mensen, al hebben we het alleen maar over de verschillende provincies. Er is een enorm verschil tussen een Fries, een tukker of een Limburger. En men hoeft soms maar een maar tientallen kilometers te reizen, om ergens te komen waar je niemand zou kunnen verstaan als ze er hun plaatselijke taal zouden spreken. En dat vind ik eigenlijk prachtig. En daarom hou ik eigenlijk ook niet zo van nationalisme. Vaakt maakt dat juist alles kapot, alles moet een eenheidsworst worden.
Zoals al eerder gezegd ben ik zelf geen fan van het koningshuis, maar wat wel goed is aan ons koningshuis is dat het wel breed word gedragen in de verschillende provincies. In Nederland is er toch vaak de tegenstelling randstad/buitenprovincies of Holland/de rest. En wat me opvalt is zelfs dat juist buiten de randstad de liefde voor het koningshuis het grootst lijkt. Misschien is dat het enige waardoor ik zou zeggen, "ja, dat koningshuis heeft misschien wel iets."
Laatst gewijzigd door Cloggie : 30 maart 2013 om 21:20.
|