Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Belgische vlaggen op wedstrijden van de Rode Duivels vindt u de evidentie zelve. Vlaamse Leeuwen op de ronde van Vlaanderen vindt u dan weer een politiek statement en niet kunnen.
Uw hipocrisie bereikt alweer een hoogtepunt.
|
Helemaal niet. Ik kan me perfect indenken dat er in de Ronde van Vlaanderen met vlaggetjes met de Vlaamse leeuw wordt gezwaaid. Het is per slot van rekening de Ronde van Vlaanderen. En ik kan ook verstaan dat men in de Waalse pijl zit te zwaaien met vlaggen met rode haantjes. Het gaat hier over de Waalse pijl. Tevens kan ik begrijpen dat men zwaait met Belgische vlaggen m.b.t. de wereldkampioenschappen voetbal. Het gaat hier tenslotte dan ook om de Belgische ploeg die internationaal optreedt en zijn kleuren verdedigt in en tegen een internationaal- en wereldgezelschap van voetbalploegen.
Wat ik echter minder goed kan begrijpen, is dat men bijna bij elke rit in de Ronde van Frankrijk massaal Leeuwenvlaggen aan de eindmeet ziet opdoemen. Dat is duidelijk politieke manipulatie van een wielerwedstrijd.
En inderdaad, ik zou ook wel eens willen weten wie die professionele vendelzwaaiers eigenlijk betaalt?? Want om zo elke dag op post te zijn in de Ronde van Frankrijk en goede plaatstjes te bekomen in het zicht van de camera's, moet men als het ware professioneel te werk te gaan! En ... betaald worden. Met wiens centen??