Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
Als Aliens het teletransporteren beheersen kunnen die in een oogwenk van ginderachter naar hier komen, en even snel terug vertrekken.
Ik weet het, moeilijk te geloven, maar was een raket naar de maan schieten 100 jaar geleden iets dat de mensen gemakkellijk zouden aanvaarden als idee ? Of satellieten, ruimtestations, kerncentrales, straaljagers enz enz ?
Wat ons vandaag als " ongelofelijk " voorkomt, is morgen doodnormaal.
Mijn kinderen hebben zelfs moeite om te geloven dat in mijn jonge tijd er geen GSM 's en computers bestonden ?
Persoonlijk verbaasd niets mij nog.
|
De moeilijkheden om dat te realiseren hebben een exponentieel karakter.
Je weet wel, als je op een schaakbord op het eerste veld, 1 graankorrel legt, op het 2de veld 2 graankorrels, op het 3de 4 korrels enzv dan kom je uiteindelijk bij het 64ste veld en heb je het probleem dat je meer graankorrels moet leggen dan er bestaan op aarde.
Daar komt het simpelweg op neer.
teleportatie is een mooi idee, maar momenteel kunnen ze nog geen waterstofatoom teleporteren. Stel dat een toekomstige supercomputer ooit de materiele constructie van een mens op atomair niveau kan registeren -dan heb je en passant ook even onsterfelijkheid bereikt, maar dat is klein bier vergeleken met teleporatie - dan heb je bijvoorbeeld 10 petabyte aan data die je moet versturen, noodzakelijkerwijze maximaal aan lichtsnelheid.
Vanaf een planeet op 100 lichtjaar van hier, heel dichtbij op kosmische schaal, miljoenen kilometers is waarschijlijker, zou je er dan ook minstens 100 jaar over doen om die informatie naar hier te teleporteren. En dan begint het probleem pas want dan moet je uit die data de atomen, moleculen, cellen beginnen herbouwen in exacte positie structuur en relatie tot elkaar.
Waar ga je de machine halen die dat kan? Je hebt daar enkel een pakket informatie rondzweven.....
Let op, ik ben een vooruitgangsoptimist maar net zoals ik niet geloof dat men ooit de 100 m zal kunnen lopen in minder dan 5 seconden, zo geloof ik niet dat bepaalde technisch-wetenschappelijke problemen ooit zullen opgelost worden.