Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik heb er geen probleem mee dat er bespaard moet worden.
Ik heb wel een probleem met leugenachtige communicatie.
En als heel die regering zit te kakelen dat je hun maatregelen niet voelt,
ja, mijn gat,
als de ziekenhuizen hun facturen daardoor moeten verhogen,
dan voelt dat hetzelfde aan in mijn klein portemonneeke.
(of hebben we ergens iets over het hoofd gezien: den Baard van Oostende, de Vande mijn Klote, zou hij het riskeren om zijn ziekenhuizen van zijn zuil, en/of de ziekenhuizen van de kalotenzuil te verplichten hun prijzen te bevriezen ???)
titel: Patiënt betaalt besparingen in zorg
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...30406_00531704
|
Dat is ook inderdaad voelbaar, bijvoorbeeld in Antwerpen. Daar werd in een ziekenhuis de balie bij oncologie gewoon afgeschaft, je kunt geen info krijgen of vraag stellen en inplaats dat je dossier wordt klaargelegd bij aanmelding, moet je nu een nummer trekken, wachten tot je bloedonderzoek is gebeurd en dan zelf de oncologe laten opmerken dat je in de wachtkamer zit! De gemiddelde wachttijd is daardoor makkelijk een uur langer.
Wanneer je een onderzoek moet laten doen,gebeuren boekingen dubbel, voor het geval iemand niet komt opdagen, tenminste zo vertelde een verpleegster, dat dit tot gevolg heeft dat wanneer iedereen wel komt opdagen de wachttijd oploopt tot twee - drie uur is het probleem van de patient.Maar zo haalt het ziekenhuis wel rendement.
Wie een hospitaalverzekering heeft kan wel een eenpersoonskamer boeken, maar krijgen doe je dit niet, bij opname de laatste keer werd bij de inschrijving wel ingevuld dat ik op een eenpersoonskamer zou opgenomen worden maar op de afdeling probeerden ze toch om me op een gemeenschappelijke kamer te leggen, de bezetting moet immers maximaal zijn, dus kijken ze hoeveel mannen en vrouwen, boeken per kamer en pas dan kijken ze wie ze kwijt willen op een eenpersoonskamer.( man of vrouw die overblijft)
Het eten is barslecht en soms gewoon niet voor menselijke consumptie geschikt, gesprek over gehad met dietiste die toegaf dat de kwaliteit niet erg goed is.
Ik bewonder het personeel, patienten voelen zich net vee, en ondanks de werkdruk blijven verplegend personeel heel aardig.Niet de patient maar het rendement van het ziekenhuis staat centraal en die verandering is goed voelbaar.