Discussie: firewall antivirus
Los bericht bekijken
Oud 9 april 2013, 08:14   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Adaware (Free) van Lavasoft is zeker niet slecht.

Je kan ook MalwareBytes eens proberen die gaat soms nog net ietsje verder.

Ik blijf die van EmsiSoft gebruiken welke je ook Free kan gebruiken en die ook wel zijn werk doet. Misschien wel iets voor de snellere PC met SSD om geen 'uren' te moet wachten op een volledige scan. Deze kan je ook perfect naast de meeste andere virus/malwarescanners gebruiken.

Zoals ik al eerder schreef heeft die een prima HiJackFree (niet hetzelfde als HijackThis) ook weer iets voor de echte fans.(niet echt iets voor paranoïde mensen want die gaan vanalles tegenkomen )

Zoals Visjnu al wist te schrijven is de site van Sysinternals het nalezen waard. Tegenwoordig zit die onder de hoede van MicroSoft en Mark Russinovich heeft prima 'hulp'programmas geschreven, sommige wel voor de echte PC fans. (Process Explorer v15.3 bvb)

Ik schrijf dit uit oogpunt van een hobbyist. In veel gevallen kan dit voor berdrijven even iets anders liggen. BackUps maken zijn daar geen overdreven optie in de meeste gevallen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2013 om 08:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden