Los bericht bekijken
Oud 10 april 2013, 11:02   #689
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer andere mensen een historisch werk kunnen lezen van De Schaepdrijver, waarom zou dit dan niet kunnen. Googlen is vanzelfsprekend gemakkelijker, maar daarom zeker nog niet historisch accurater.
Beweer ik het tegendeel?
Maar we wijken af van de draad....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent een beetje zoals de mensen die Pirenne aanvallen op dit forum. Ook een Belgicist menen ze en bovendien zeer subjectief volgens hen. Behalve dan wanneer Pirenne dingen zegt die in hun politieke kraam past. Dan is hij plots 'de degelijke' en verwijzen ze met veel overtuiging naar hem als naar een autoriteit.
Interessant. Welke dingen zegt Pirenne dan die wel en die niet in hun kraam passen?

Het probleem met Pirenne lijkt mij vooral dat hij ongelukkigerwijs in zijn voorwoord tot De Geschiedenis van België stelde, net zoals Wils en Bruno Yamine, dat België reeds van in de Middeleeuwen voorbestemd was om België te worden.
Tja, op die manier verspeelt men helaas natuurlijk veel krediet....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 april 2013 om 11:07.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden