Citaat:
Ook heb ik de indruk dat sommige mensen niet bezig zijn met autorijden, maar met te telefoneren, berichten te sturen, DJ spelen, ontbijten enzoverder.
|
Zie je inderdaad veel ondanks met de boetes voor telefoneren in de wagen tijdens het rijden verhoogde dacht ik. (controles op??) Ook de navigatiesystemen niet vergeten waar men zit op te gapen tijdens het rijden.
Ik heb 4 motoren gehad nog in tijden dat de banen er vrij deftig bijlagen.
Nu moet je goed weten waar elke put ligt in de baan of je maakt gelijk kennis met het decor als motorrijder.
En dan heb je inderdaad nog de andere weggebruikers waar er tegenwoordig veel bijzijn die totaal geen respect hebben voor motorrijders.
Vroeger kreeg je als motorrijder nog een volwaardige plaats aan een verkeerslicht tegenwoordig komen ze gewoon bijna over je botten gereden. Enige voordeel dat je dan hebt met de motor is, indien de situatie zich er voor leent, is zijn optrekvermogen en wegwezen ... (waar ik uiteraard niet mee bedoel dat je snelheidsovertredingen moet gaan doen)
De nieuwe wagens worden als maar beter en zijn ware salons om in te zitten. Sommige mensen gaan zich daar in het verkeer ook echt naar gedragen als ze rijden met alle gevolgen vandien. Mijn wagentje dat hoor je draaien, dat maakt binnenin nog lawaai maar ik blijf zo tenminste wakker.