Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962
Ik wil je graag antwoorden, maar wil niet de cd&v verdedigen, haat zelf teveel die kaloten. Maar waar ik niet in meega is het extreem fixeren op "vlaams" in de zin dat een (die) partij zou breekpunten moeten maken over futiliteiten zoals de zes. Dat is niet mijn ijkpunt waarop ik partijen ga evalueren. Wel op hoe ze de staat organiseren, herorganiseren als daar economische redenen voor zijn, streven naar beter beheer omwille van het beter beheer en niet omwille van dogmatische dwangideeën dat wij per definitie altijd alles beter weten en kunnen. Het stigmatiseren van landgenoten puur op basis van hun taal of regio doe ik niet aan mee.
Wat jij of ik er ook over denken, de kaloten hebben bij de laatste regeringsvorming veel meer bereikt dan de n-va die aan de kant is gaan staan.
Persoonlijk hoop ik dat er in 2014 een paar andere partijvoorzitters de ambitie tonen om die rol over te willen nemen van Beke. Rutten en Tobback mogen een beetje uit hun pijp komen op dat vlak tenzij ze graag toeschouwer zijn in hun eigen toneel.
|
Wat jij of ik er ook over denken, de kaloten hebben bij de laatste regeringsvorming veel meer bereikt dan de n-va die ze aan de kant hebben gezet. Wat ze bereikt hebben is een kwakkelijke splitsing van BHV. Een vergroting van de financiele stromen naar Brussel en het Zuiden. En vooral het potje van de verchillende bankreddingen is gedekt. De bevolking weet er het fijne niet van en dat vinden ze goed.