Los bericht bekijken
Oud 18 april 2013, 14:27   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zou kunnen, maar dan is de boodschap van de N-VA toch niet duidelijk overgekomen. Bij mij toch niet, althans. Licht gerust toe.
Bij mij ook niet... Ik vond dat die Marius een bijzonder hoge Bert Anciaux-factor had. Wollige praat, dromerig, naief voluntarisme en gericht op doelstellingen waarvoor geen enkel precedent bestaat in een westers land dat het ook maar in de lichtste vorm haalbaar is, en resultaten geeft. Maar bovenal paste hij de klassieke Anciaux-truuk toe om met wat dweperige praat de zaak gewoon vooruit te schuiven.
In een actualiteiten debat in het vlaamse parlement verwacht ik zeker niet van elk lid dat die een soort pasklare oplossing heeft voor een maatschappelijk probleem. Maar doe dan zeker niet als spreker alsof je dat wel hebt, dan kom je over als een pipo en doe je meer kwaad dan goed. En dan ga je zelf nog de perceptie voeding geven dat het vlaams blok wel een oplossing heeft, met hun gebral. Die mensen hun wereldbeeld is eenvoudig : "goeit al diej makkakken boiten en 't ies oepgelost"
Als men het debat ernstig wil voeren, moet dat met ernstige argumenten gebeuren, en niet zitten freewheelen rond een academisering van de opleiding islam bewerkstelligen. Of denkt de spreker dat dit de garage-moskeeën gaat tegenhouden van met geimporteerde en door marokko of saoudi aribië betaalde immams te werken ? Is de spreker echt zo niaief om te geloven dat dit behalve aan de universiteit ook maar iets gaat veranderen in de straat ? Denkt hij dat dit "sjeikh" Bassam zal hinderen ? Of ontspoorde maar wel populaire organisaties zoals shariah4Belgium ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden