Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray
Wat ik lees komt bij mij toch anders over. Men weet heel goed dat Fr een serieus probleem heeft als één van haar banken omvalt en men weet ook dat de rest van EU Fr niet kan dragen. En wat gebeurt er : de last van Frankrijk wordt overgedragen op de rest van de burgers van de EU.
Bah.
|
In de eurocrisis dreigden banken om te vallen doordat rekeninghouders hun saldo lieten overboeken naar een rekening bij een andere bank. In dat geval was er geen nieuw papiergeld nodig. Maar als burgers geen enkele bank meer vertrouwen dan vragen ze bankbiljetten voor hun saldo's. Dat gebeurde in Griekenland en op Cyprus nu zo te zien ook in Frankrijk en ... ? Dit zal nog wel enkele jaren zo voortgaan.
p.s. Nu er dagelijks cyberaanvallen zijn op banken die het elektronisch betaalsysteem platleggen is het niet onverstandig om voldoende papiergeld te bezitten om de voornaamste betalingen te kunnen doen, aan de benzinepomp en bij de kassa van de supermarkt. Daarom heb ik nu ca 500 euro cash in huis, wat ik vroeger niet vaak had. Als 2 miljoen Nederlanders dat doen dan moet er voor 1 miljard euro papiergeld bijgedrukt worden.