Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Effe een serieuze vraag, is er hier iemand die enige kennis heeft over erfrecht?
korte schets vd situatie:
broer overlijdt in 1993, wij verzaken met z'n allen zijn erfenis omwille van vele schulden.
Dit jaar krijg ik een terugbetaling van de belastingen maar tegelijkertijd wordt er een invordering gedaan van meer dan 600 euro.
Na lange leste te weten gekomen dat dat achterstal is van mijn broer, belastingen van 1991.
Copie van de verzaking aangevraagd bij rechtbank van eerste aanleg, doorgestuurd blah blah blah..
Verhaal nu is: ja jullie hebben toen verzaakt máár in 1997!!! is jullie moeder gestorven en in 1999 is dat huis verkocht. Jullie hebben dat verdeeld onder de overige kinderen en zijn erfdeel is mee verdeeld.
Jullie hebben toch iets aangenomen dus verzaking vervalt.
Mijn vraag is nu, weet iemand daar meer over? Of dat kan, mijn broer was al gestorven toen het huis verkocht werd, uiteraard hebben wij daar niet aan gedacht. Hij heeft geen kinderen achtergelaten, klopt dat dan? Dat hij nog steeds erfgenaam was?
Is dat niet een beetje bizar?
Ik weet dat het K&K is maar had geen idee waar anders te posten en vind niet genoeg info over erfrecht op 't net.
|
Als ge nog geen hulp hebt morgen, stuur een PMeke, mijn pa zijn bedrijf lost van die zaken op.