Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
toch niet hoor
ik herinner mij een aflevering uit de (overigens uitstekende) Panorama reeks van de BBC waarin het onderwerp behandeld werd
the bottom line was dat vrijwel alle meteoren kunnen uit hun baan geduwd worden als men hen op voorhand ziet komen
ik accepteer dat het niet omdat er potentiele beschikbaar is, dat men maar intappen in die bron
mijn argument was enkel dat een energietekort in theorie absurd is, ik geef toe dat het in de praktijk moeilijker zal zijn, en zware inspanningen zal vergen
|
Geduwd met wat? U hebt geen afzettingspunt in de ruimte.
Vrijwel KUNNEN. En daarmee is alles gezegd
Uw zin 'ik accepteer..' is onleesbaar. Kunt u dat verhelpen?
Energietekort is zowel in theorie als in de praktijk een feit. Energieproblemen kun je niet oplossen door je zwaarder in te spannen. In de ruimte kun je enkel van richting veranderen door massa in de tegenovergestelde richting WEG te gooien. Als u niets hebt om weg te gooien dan bent u niet in staat om iets aan uw koers te doen en dus machteloos. Om een ander object te verplaatsen moet u
voldoende massa, best haaks op de baanrichting ermee in contact brengen. Let op wat ik vet gezet heb. Als je ziet wat de nuttige ladingen zijn van onze raketten...