Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
toch niet hoor
je overkijkt het gegeven dat een fotonenmotor CONTINUE bijwint aan snelheid, itt tot klassieke ruimtetuigen wiens snelheid grotendeels bepaald wordt door gravitionele velden van de planeten
hierdoor is de snelheid van zo'n ruimtetuig al hoog na enkele jaren
merk ook op dat een meteoriet slechts een heel miniem duwtje nodig heeft om zijn baan richting aarde kwijt te spelen
ik vraag me af of je mijn bericht wel gelezen hebt
de fotonen-tuigen en klassieke ruimtetuigen zijn 2 totaal verschillende voorbeelden van hoe men snelheid kan winnen in de ruimte
tja, niks aan te doen 
het lijkt me alsof je hier zwaar naast de kwestie zit te praten
iedereen weet dat beweging relatief is, het was maar al te duidelijk dat ik een verandering van snelheid bedoelde in deze
er zijn bepaalde categorieen die men nog niet aankan idd, maar de meeste kunnen aangepakt worden
|
Ik overkijk niks en ik moet herhalen: Een fotonen(motor) wint continue bij aan snelheid, uiteindelijk zelfs tot bijna de lichtsnelheid. Maar wat zijn we er praktisch mee (in dit topic): NIKS. Ik dacht dat ik dat duidelijk uitgelegd had. Het tijdbestek is de groot omdat de versnelling door de geringe massa uitstoot (fotonen haast geen massa) véééél te klein is om ermee zware lichamen vlug genoeg te kunnen bewegen naar op ons afkomende hemellichamen.
Dat 'miniem' duwtje, miniem is subjectief en nikszeggend. In de realiteit hebt u een 'bons' nodig waarvan de kracht bepaald wordt door de afstand tot de aarde, de snelheid van het hemellichaam en de massa ervan. Bekende factoren eenmaal ontdekt. Maar het probleem zit hier dat u de versnelling van een fotonen motor schromelijk overschat. Moeten we u eens in de ruimte hangen naast de spaceshuttle met een lamp en een batterij? Kan heel het publiek volgend jaar met u zitten lachen als u enkele meters (complete gok) opgeschoven bent. En u weegt dan nog bij wijze van spreken 70kg. Een bons van een stuk ruimteschroot zou u wel kunnen helpen.

De versnelling is ook lineair. Tenzij u lampen gaat bijplaatsen onderweg...
Een bijkomend aspect: de voeding van de lamp. Het zou wel een kernreactor moeten zijn om genoeg energie/massa te hebben. Zonnepanelen zijn onbruikbaar voor afstanden te ver van de zon, de oppervlakte zou veel te groot worden.
En dan moeten we nog richten. Wat kan er niet allemaal mislopen. Vooral in het begin is dit enorm belangrijk. Terwijl juist in dat begin (buurt Aarde) zoveel 'storingen' kunnen optreden door de lage initiele snelheid. Stofjes met km/s snelheden. Extern licht dat volgens hetzelfde principe ook stuwkracht is.
U bent fantastisch optimistisch moet ik zeggen. De realiteit is even anders, en moest dit over een privé zaak gaan zou ik zeggen: trekt u plan. Maar het klimaat is iets dat de hele mensheid aangaat of gaat u een koepel rond Europa bouwen en de ontwikkelingslanden even vergeten? We mogen dus geen risico's nemen.