Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Er word vaak een verkeerde voorstelling gemaakt over de vermogentaksen.
Dit vooral door de liberalen.
De vermogentaks is namelijk geen aanslag op wat je verworven heb door te sparen, maar een evenredige taks op wat je aan inkomsten verwerft in de vorm van rente en dividenden.
Vandaag betaal ik 55% op mijn inkomsten uit arbeid, doch ik betaal slechts 20% op mijn inkomsten uit interesten en dividenden.
En daar het in mijn geval, niet over enkele duizend Euro gaat, maar over een gezamelijk vermogen boven het gemiddelde spaargeld in Vlaanderen, doen de banken hun uiterste best om dat kapitaal te mogen beheren.
Zij geven dus betere voorwaarden dan aan Mieke met haar 50.000 euro.
Daarnaast zoeken de banken dan ook nog eens alle mogelijke wettelijke manieren om te zorgen dat daar zo weinig mogelijk belasten en taksen moeten op betaald worden.
Ik heb er dus niets op tegen om meer belastingen te betalen op de inkomsten uit vermogen, maar wel onder voorwaarden dat de lasten op inkomsten uit arbeid dalen.
Het kapitaal dat ik op de banken heb staan, zijn immers gelden die ik NIET nodig heb om te leven. Het dient enkel om in luxe te leven en word daarna toch door andere verspild na mijn dood.
|
Geld dat de gemiddelde mens spaart is om in luxe te leven

Dat is uitgestelde consumptie mijn jongen en die moet je dus later hebben om met dat armzalige pensioen te kunnen OVERleven.
Maar doe maar, pak al het spaargeld maar af.