Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2013, 10:57   #64
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben voorstander. Heb ook pas op latere leeftijd in gezien dat ik beter vakantieschool of zoiets had gedaan om de dingen bij te houden ipv 2 maanden op straat te leven en dus na twee stappen vooruit telkens één terug achter uit te zetten en op de lange duur niet meer mee te kunnen.
Als sommige leerlingen blijkbaar al een leerachterstand oplopen omwille van het feit dat ze 8 weken niet meer op de schoolbanken hebben gezeten, dan vrees ik toch voor hun verdere studiecarriëre.

Hetzelfde met dat gedoe in de middelbare scholen, waar tegenwoordig om de haverklap een toets wordt gegeven. Eens die leerlingen in het hoger onderwijs terechtkomen weten ze niet wat ze moeten aanvangen met die grote hoeveelheden leerstof. Kloof tussen middelbaar en unief is dan ook heel groot.

Met dit beleid gaat men nog meer de leerlingen bij hun pollekes vasthouden (ongeacht of dit nodig is of niet). Voorzie gewoon extra studiebegeleiding voor leerlingen die niet mee kunnen maar laat de leerlingen die het wel aankunnen met rust en kloot hun dus niet met een inkorting van de zomervakantie omdat er paar dutsen niet meekunnen.