Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Ja, want het regent niet in het gemeentehuis, en ik neem aan dat de loketbediende geen kanker patiënte is, en ik denk ook niet dat ze een koe moet gaan melken of moet gaan hooien, beide activiteiten kunnen het haar 'bevuilen'.
Als een vrouw gezond van lichaam binnenhuis een hoofddoek draagt, denk ik dat er een vijs losstaat. Dat is onze cultuur.
En het is haar geraden om iedereen correct te behandelen. Dat is namelijk de regel.
Ik ga bij een normale loketbediende aanschuiven. Ook al is die rij langer en ook al heeft de hoofddoek beambte geen klant.
Zo heb je op natuurlijke wijze twee loketten: eentje voor de vreemdelingen en eentje voor de mensen vanhier.
Als bestuursmensen zo dom willen zijn ...
|
Ik heb een tijd geleden dit al eens geschreven, hier in de carefour werkte indertijd een niet onknappe moslima steeds met zwarte hoofddoek en zwarte kleren aan de kassa: Resultaat was lange rijen aan de andere kassa's en bij haar geen mens, zelf de talrijke niet moslim Afrikanen die daar winkelden vermeden haar.
Toen ik dat zag dacht ik snel afrekenen aan die lege kassa hehe een meevaller, nee hoor verkeerd gedacht toen ik als man alleen met mijn winkelkar aan haar kassa kwam stond ze recht en ging gewoon weg.
Ze werkt er de dag van vandaag niet meer denk ik, enfin toch zeker niet meer aan de kassa.