Los bericht bekijken
Oud 12 september 2004, 21:09   #28
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Och, die Vlaams Blokkers toch altijd met hun 1.000.000 kiezers die denken dat ze allemaal het separatisme of het barsting van België willen gaan zwaar in de fout. Dat ze niet vergeten dat ze meer en meer proteststemmers krijgen.
Ik heb maar het einde van 't debaat gezien maar wat ik vond schandalig is da mens die het republek aan het promoten was : Dien vent is nie goed in z'n hoofd, peis ik.

Maar treesje toch, natuurlijk zijn lang niet alle stemmers voor het VB ook overtuigde separatisten. Geen enkele VB'er die dat overigens beweert.
Dat is ook niet van belang. De gewone man is in de eerste plaats bezig met zijn eigen directe belangen, en om het verband tussen deze en de communautaire problematiek te zien, moet men al enige kennis van politiek, instituties en geschiedenis hebben die lang niet iedereen heeft. De meeste Jan's-met-de-pet snappen niet of staan niet stil bij wat het belang van (wat u in zo mooi Nederlands zegt) de "barsting" ( ) van België. Niet toevallig neemt het aantal Vlaamsgezinden die meent dat met België komaf moet gemaakt worden gestaag toe, net zoals het kennisniveau in het algemeen en de verspreiding van hogere opleidingen toeneemt. Het voornaamste is dat het Vlaamse gedachtengoed sterker verspreid kan worden in leidende kringen. Daar worden bietekwieten als de BUBbers vierkant uitgelachen, zelfs bij de resterende nog Belgisch gezinde leidende kringen.
Koenraad Maesschalck is offline