Los bericht bekijken
Oud 13 september 2004, 00:31   #37
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimV
Kzou echt wel eens willen weten wie op dit forum er ooit effectief problemen had met een Waal, zoals steeds moet alles om geld draaien.
Mijn vriendin werd op haar vorig werk ei zo na buitengepest door enkele Waalse collega's, louter omwille van het feit dat ze als Waalse naar Vlaanderen verhuisd is. (Jaja, verschiet maar, ik deel mijn leven met een Waalse. )
En dat draaide niet bepaald om geld.

Nu, da's maar een toevallig voorbeeld, en ik moet zeggen : ik ken ook heel wat Waalse mensen persoonlijk die me héél goed meevallen. Fijne mensen.
Er zijn nogal wat pain-in-the-asses, gaande van types zoals die hogerbeschreven collega's tot chichitrutten in Knokke of Kortrijk die het vertikkken om hun brood in het Nederlands te bestellen bij de boulanger, maar dat zullen veeleer uitzonderingen zijn, mag ik hopen...

Het probleem zit hem helemaal niet zo bij de gewone mensen, maar bij de politici die ze verkiezen. Op de een of andere manier hebben Waalse kiezers blijkbaar een zwak voor politici die de anti-Vlaamse kaart trekken, net zoals hier de omgekeerde tendens verkiezing na verkiezing sterker zichtbaar wordt. Een duidelijk teken dat er hoegenaamd geen vertrouwen is tussen beide landshelften, en bijgevolg een teken aan de wand dat het huwelijk tussen de twee op zijn laatste benen loopt. Hoop ik...

Citaat:
Iets meer investeren in een armere regio van je land lijkt me niet meer dan normaal
Ik wil gr�*�*g helpen investeren in pakweg Limburg. In dat geval zal ik wel degelijk het gevoel hebben dat ik investeer in "eigen land". Nu is dat hoegenaamd niet het geval. belgië is geen land, maar een uitschuiver van de geschiedenis.
Citaat:
, indien deze investeringen verkeerd gebeuren ligt de eindverantwoordelijkheid bij de premier, niet bij de waalse bevolking. En damn... die premier is toevallig een vlaming, bljkbaar zijn once politici niet veel beter
De verantwoordelijkheid ligt bij de politici die de het beleid maken. Vlaamse voorstellen die afgeschoten worden via het stembakje door een disproportioneel vertegenwoordigd Waals politicaille en zo...

Wat niet wegneemt dat veel van onze politici (de premier inderdaad inclusief) omwille van de macht inderdaad niet veel beter zijn. Slippendragers van het belgicistisch regime... Jammer... Meer dan één miljoen Vlaamse kiezers (VB + NVA) hebben inderdaad NIET de politici die ze verdienen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline