Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2013, 15:09   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Talloze malen heeft hij herhaald dat België één van de meest verenigde landen ter wereld is – of zelfs het meest verenigde land. Hij wees erop dat wanneer er in Amerika verkiezingen zijn, het land zijn diepe verdeeldheid toont. Als in zijn thuisland de democraat Obama 51% haalt en zijn republikeinse tegenstander Romney 49%, dan betekent dat immers – zo Gutman – dat 49% van de Amerikanen voor de handhaving van de soepele wapenwet zijn, tegen een milieuvriendelijk beleid, tegen een toegankelijke openbare gezondheidszorg, tegen abortus… enz.. Maar over al die thema’s bestaat er tussen alle Belgische partijen een roerende eensgezindheid.
Zeer interessante logica. Dus kunnen we België beter opdoeken en de Westeuropese Federatie vormen, aangezien we het ook met de Nederlanders en Fransen eens zijn over die thema's.

Citaat:
Alleen de burgemeester van het Limburgse Lanaken, de “Vlaams”-nationale extremist Marino Keulen zegt de ambassadeur niet gezien te hebben. In werkelijkheid is Gutman er geweest (wat een voor een hotel genomen foto bewijst), maar hij heeft er de burgemeester niet ontmoet waarschijnlijk omdat de ambassadeur hem te flamingantisch vond. Ook het “Vlaams” parlement heeft Gutman pas bijna op het einde van zijn tocht bezocht, waarschijnlijk wegens zijn unitaristische ideeën. Een uitspraak van Gutman (d.d. 17 april 2013) zet dit eveneens in de verf: “”Toen [een] uitnodiging [van het “Vlaams” parlement] kwam, realiseerde ik me dat ik [daar] nooit geweest was“. Je kan eruit afleiden dat Gutman het taalfederalisme geen warm hart toedraagt, mede gelet op het feit dat die uitspraak van vier jaar na zijn aanstelling en drie maand vóór zijn vertrek dateert…
Hier ga ik zelfs geen commentaar bij geven. Lees gewoon zelf de redenering die gebruikt wordt om te 'bewijzen' dat Gutman een unitarist is. Hou ook in gedachten dat Marino Keulen, de enige burgemeester die (natuurlijk met opzet) niet is bezocht door Gutman, bij de VLD zit en totaal geen flamingant is.

Citaat:
Op 5 mei 2013 werd zijn tocht door België afgesloten met een bezoek aan de Limburgse tweetalige gemeente Voeren.
Voeren is helemaal geen tweetalige gemeente (jammer genoeg voor jullie), wel een Nederlandstalige gemeente met faciliteiten. Jongens toch, voor een belgicistische partij zouden jullie wel eens de Grondwet mogen lezen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden