Ik ben absoluut geen islam-fan (ook al studeer ik arabisch), ik vind het ondenkbaar dat mensen blindelings een mens kunnen volgen die niet alleen 1000 jaar dood is, maar die ook om de haverklap "visioenen" kreeg die hem en hem alleen goed uitkwamen.
Maar ik ben niet bereid om de wereld nog eens in brand te zetten, vooral dan omdat ik nog te veel goede wil zie bij de overgrote meerderheid van moslims om in vrede te leven.
En heb je er al eens aan gedacht wat de gevolgen zouden zijn als die idiote "oorlog tegen het terrorisme" een "oorlog tegen de islam" zou worden??? Die is niet voorbij op 4 jaar, over heel de wereld zullen miljoenen doden vallen in wederzijds zinloos geweld. Het is ook geen conventionele oorlog, zonder frontlinie en zonder afgetekend leger. Zowat elke burger zal er in meegesleurd worden.
En weet je wat? Ik heb daar nu eens GEEN zin in. Trouwens, wie zegt dat die brief niet van de extremisten zelf komt? Het is echt geen idiote complot theorie, ik zou in hun plaats net hetzelfde doen, ze hebben maar 1 kans om hun jihad te winnen en dat is door elk mens hier op aarde in dit conflict te betrekken.