Discussie: Achterlijk volk!
Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2013, 15:20   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Heeft met de toepassing ervan te maken. Mensen gaan uitmoorden, ok dat is misschien immoreel. Steriliseren aanmoedigen of weigeren voor hun domheid op te draaien, is dat niet.

Vaak zijn dysgenische maatregelen, zoals eisen dat niet-idioten opdraaien voor de gezondheidszorg of nest kinderen van idioten, even immoreel of zelfs immoreler.

Stel je voor dat Saudi-Arabië plots geen olie meer heeft en ontwikkelingshulp vraagt omdat ze hun enige bron van inkomsten voor het aantrekken van kennis en het onderhouden van infrastructuur kwijt zijn. Ik vind het dan immoreel dat de overheid geld bij mij zou halen om te geven aan een bende incompetente geitenherders die nog in de geestelijke middeleeuwen leven en zichzelf niet kunnen onderhouden.
Maar hoe kun jij nu zeggen dat mensen verplicht steriliseren niet immoreel is? Moraliteit is toch zo subjectief als maar kan? Het is niet een universeel iets ofzo.

Wij leven in een democratische samenleving. Waar dus de meerderheid de "macht" heeft. Ik denk dat je als eugenetica voorstander van een koude kermis terugkomt als je de mensen gaat vragen wat ze ervan vinden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden