Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2013, 11:50   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
In vriendschappelijk en familiaal verband doe je wat je wil, en er zijn inderdaad veel verschillende gebruiken naargelang de regio, een hand, 2 tot 4 kussen.... maar in professioneel verband geef je een hand, dat is in heel Europa hetzelfde, ons niet proberen wijs te maken dat je dit na 39 jaar nog niet weet...

De hele historie gaat niet alleen maar over een hand, maar over de gelijkheid tussen man en vrouw...

ik veronderstel dat je een man bent, 4 mannen waaronder jij, de drie andere mannen krijgen een hand en jij niet, niet omdat hij je vergeten is, maar omdat hij je geen hand wil geven en dit dan ook duidelijk laat merken, hoe zou jij je voelen?
in Franstalig België en ik veronderstel ook Frankrijk is het de gewoonte om te kussen, ook onder mannen, ook in professioneel verband. Ook in Vlaanderen wordt dit meer en meer gedaan.

als ik weet dat die persoon nooit een hand geeft (ik ken zo iemand trouwens, zie hierboven) dan accepteer ik dat. Ik kan wel overweg met de eigenheid van mensen hoor, voor mij hoeft niet alles uniform zijn, diversiteit is geen scheldwoord.