Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2013, 23:35   #28627
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat zoiets wel mogelijk is, na een eventuele onafhankelijkheid, maar niet tijdens zulk een proces, waarbij nog steeds sprake is van een soeverein land.

Dan ben je bezig om politieke invloed uit te oefenen, ofwel expansie politiek
Wat "vergelijkbaar" is met een oorlog voeren ... op politiek niveau.

Je denkt toch zeker niet dat zulk een soort politiek, gericht op gebiedsuitbreiding, zomaar goed gevonden gaat worden?

Een onafhankelijk Vlaanderen ..Misschien? Samen, bij lange na (nog) niet.

Stel je bent Duits politicus, dan wel Frans of Brits. Wil jij een politiek machtiger, maar vooral flink economischer machtiger blok zien ontstaan?
Ik niet. Als je me uitkomt kan het handig zijn, maar de ellende die ik van je heb, als het me niet uitkomt, is veel groter.
Twee aparte landjes hou ik makkelijker in de hand dan uitgegroeid tot een flink gezamenlijk blok.

Hoe lang moet dat wel niet gaan duren voordat er ook maar iets als een eenheid gegroeid zal zijn? 100 jaar?
Je krijgt er een bevolkingsgroep bij die zich op voorhand, terecht of niet terecht, achtergesteld zal voelen wat een hoop ellende op gaat leveren.
Als je dit al zou willen heeft het een hele lange tijd nodig vooral eer er zelfs maar aan te beginnen.
De geschiedenis heeft flink z'n werk gedaan, 183 jaar overbrug je niet even in een handomdraai.

Taal en cultuur? Het lijkt er meer op dat we uit elkaar drijven, met name wat het Vlaams aangaat.
Sinds 2000 zijn de verhoudingen verslechterd geraakt, plus gezien de Westerschelde, volgende verdieping, zal het er niet beter op worden.
Ik begrijp dus dat je geen Hoogleraar weet te vinden die jouw stelling onderschrijft, en geen internationale wetteksten hetzij verdragen die het verbieden dat 2 landen via democratische weg tot elkaar komen kan vinden?..

Tja..
Dan ben je snel uitgeluld zoals we dat in Amsterdam zouden zeggen..

De rest van je tekst bevat wederom een hoop veralgemeningen en ook wederom een koffiedik kijken gehalte..
Ja daar kan ik niks mee...

Overigens de patstelling België Nederland op het zelfde vlak zetten als Vlaanderen Nederland, is hetzelfde als appels met peren vergelijken..
Intellectueel gezien een oneerlijke discussie..

Op de webpagina van de Baarlewerkgroep staan een aantal uitgewerkte scenario's over de Nederlands/Vlaamse toekomst..
Misschien zou je daar eens kunnen kijken, of wat werken van Andries Postma op dit onderwerp erover nalezen..

Want je bent op dit moment zeer ongeloofwaardig, van het niveau system/het oosten..

Jammer,
Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden