Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2013, 14:42   #103
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Peumans reageert:

Citaat:
‘Dat ik censuur zou hebben gepleegd, slaat nergens op. Vraag dat maar aan Dany Vandenbossche, die samen met Jan Hoet curator is. Hij heeft beslist om die Franstalige tekst uit de tekstballon te halen. Ik heb alleen gezegd dat we genoeg Vlaamse stripauteurs hebben om op die uitnodiging te zetten. Ik heb Vandenbossche deze mail gestuurd. (leest voor) “Ik kan niet instemmen met de cover van de affiche waarop een originele stripafdruk met een exclusief Franstalige tekstballon staat. Ik ben een Wallonië-liefhebber en geen enge taalnationalist, maar ik stel voor dat er geopteerd wordt voor een Vlaamse strip. Er zijn zeker voldoende Vlaamse strips waaruit een keuze kan worden gemaakt.”’

‘Vandenbossche antwoordde het volgende (leest voor): “De tekening is gekozen voor de formidabele kwaliteit. En voor de uitnodiging wordt de tekstballon leeg gemaakt, zoals dat trouwens voor tentoonstellingen vaak gebeurt.” Bon. Wie heeft dan de tekst eruitgehaald? Ik toch niet? Dany Vandenbossche en Jan Hoet hebben zichzélf gecensureerd.’
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden