Discussie: Langer werken?
Los bericht bekijken
Oud 13 september 2004, 19:35   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky

Maar nee, het zijn de bazen, de uitbuiters van het werkvolk. Zij die dikwijls 80 uren per week en meer kloppen om ervoor te zorgen dat er ‘werkgelegenheid’ is en zal blijven voor allen. Zij zijn de schuldigen, want zij hebben geld en mooie auto’s...allemaal verdiend op de rug van de arme proletariërs. En wat vragen ze nu? Dat werknemers die tijdens de hoogconjunctuur hoge lonen, kortere werktijden, 13de tot 15de maand, prepensioen en andere voordelen hebben afgedwongen via de vakbonden, nu een uur of twee terug moeten inleveren. Schande!!!

Vicky
Inderdaad, hier kan ik mij alleen maar in vinden!

Ik ken zo iemand die een NV leidt met vijftien werknemers (een gemiddeld bedrijf zoals je wel veel aannemers tegenkomt in Limburg), die man is 60 en zoekt nu iemand die een paar jaar onder hem wil werken en dan de zaak kan overnemen.

Die man was om 21.30 nog aan het werken voor zijn bedrijf (een uur waarop de WN al lang op de zetel liggen) en als hij binnen een vijftal jaartjes toch eindelijk op pensioen moet dat tegen een pensioen dat een pak lager ligt dan dat van de 'uitgebuite' WN...

Mijn nonkel heeft een gelijkaardig bedrijf. Klein begonnen, nu een KMO met een twintigtal WN's. Ook hij heeft heel hard moeten werken en maakt nu nog lange uren. Hij heeft wel het geluk dat één van zijn zonen de boel overneemt en hij zo de laatste vijf jaar bij hem ingeschreven kan staan als WN dus ook kan genieten van een hoger pensioen.

Mijn schoonbroer heeft een een éénmanszaak als aannemer. De meeste dagen (5 per week) zit hij tien tot elf uren op de bouw zelf en nadien moet hij thuis nog vaak nieuwe plannen uittellen. 's Zaterdags gaat hij nog eens 4 uur werken aan de bouw zelf. Voor zij die niet kunnen tellen: dat zijn tot 65 uren per week!

En dan ikzelf, ik draai deze week een week van 52 uren als WN en dat zijn heus geen uitzonderingen! Vaak staan daar dan wel zeer korte weken tegenover.
Maar als ik elke maand nipt 50.000 frankskes krijg en dan lees ik dat een luie profiterende tamzak (eerste letter M) zo'n pak geld verdient met NIKS DOEN, dan krijg ik een beslag! Zo iemand mag voor mijn part voor de rest van zijn leven van de dop gegooid worden en als hij ooit nog werk vind alles wat hij nu in het zwart verdiend, terugbetalen aan zij die nu voor hem werken, ik dus!
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden