Los bericht bekijken
Oud 14 september 2004, 18:08   #38
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Neen,ik bedoel dat ge de andere kant altijd voorspreekt,en dat die zeker zo erg waren als de kruisvaarders.
En zeg mij eens welke geschiedenis gij dan vervalst.
En ja als ge wat eer had dan zou je langs de kant van uw volk staan en dat is zonder zever.
Een Levensles: Jij bent niet verantwoordelijk voor en hebt geen verdienste aan de daden van uw volk, of die daden nu goed of slecht zijn, tenzij je persoonlijk betrokken bent bij deze daden. Knoop dat in uw oren. Dat simpele gegeven is iets wat velen blijkbaar moeilijk begrijpen. Er is geen reden voor jou om trots te zijn op het successen van Belgen op de Olympische spelen, of op ons wereldvermaarde bier, op de Gulden sporenslag. Noch is er reden om beschaamd te zijn voor het wangedrag van Belgen in Congo, voor het fiasco in Rwanda, voor Dutroux. Waarom? Omdat je er niks mee te maken hebt tsjien, je bent toevallig lid van de groep "Belgen", that's all.

Ik trek geen kant voor, maar als iemand eenzijdig over de wandaden van de moslims in een conflict rapporteert, is het niet meer dan eerlijk dat ook de wandaden van "ons" worden gegeven, anders doe je aan geschiedenisvervalsing. Bovendien, zoals ik hierboven uitleg, hebben de mensen die nu leven niks te maken met wat er toen is gebeurd, niemand is verantwoordelijk, geen enkel volk, en zeker geen enkel individu. Net zomin ik of jij verantwoordelijk zijn voor de wandaden van Durtoux of Leopold II.

Nu moet je mij eens uitleggen waarom ik automatische aan "onze" kant zou moeten staan? Heb ik iets te maken met de kruistochten? Nee toch. Ik ben toevallig westerling, ja. En ik kies liever geen kant in dit conflict, omdat ik er niks mee te maken heb. Ik heb er niet voor gekozen dat ze toen ambras gingen maken, noch heb ik er deel in.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden