Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Ik zou gelijk mijn stokpaardje van stal halen (overbevolking/optimaal aantal mensen).
Vergelijkbaar met maddox idee begin ik met een klein (relatief met 500 miljard euro) startgrondgebied/eiland.
Ik benoem me zelf tot verlicht despoot voor het leven en maddox mag voor een dikke pré de praktische beslommeringen voor zijn rekening nemen.
Het is de bedoeling dat het stargebied zo geweldig wordt om te leven dat iedereen er naartoe wil.
Geleidelijk aan kan dit ook gezien we ons gebied stelselmatig gaan uitbreiden, onder meer door de toegangstaks die ik hef aan diegenen die in satip utopia willen komen wonen.
Gelet op een sterk toezicht op de toename van het aantal mensen/oppervlakteeenheid (wordt de basiswet waarop satiputopia gegrondvest wordt) blijft satiputopia gespaard van alle kwalen en problemen waarmee de rest van de wereld wel geplaagd wordt.
Satiputopia groeit stelselmatig tot het de hele wereld omvat en ik eindelijk mijn gerechtvaardigde positie als heerser van de wereld mag bekleden en desondanks heel bescheiden blijf  .
|
De handelsbenaming lijkt mij wel iets te lang. Noem het maar gewoon 'Utopia'. Voor een doodgeborene is dat ruim voldoend!