Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2013, 15:14   #3
henke54
Partijlid

henke54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat u helemaal niet "altijd voor de sossen" hebt gestemd.
Enne...als ik vragen mag ... waar haal jij die 'indruk' vandaan om mij een leugenaar te noemen ?

Citaat:
...uiteindelijk blijkt Vande Lanotte gelijk te gaan krijgen, want wat is het eerste wat de Chinezen hebben aangekondigd na de heldhaftige daad van de Commissie? Juist, dat ze een onderzoek gaan voeren naar de dumping van Europese wijn op de Chinese markt.
Europa heeft meer aan samenhorigheid en 'tanden', dan aan 'broekschijters' :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Holslag in artikel van De Morgen
Ik heb de voorbije jaren de interactie tussen Brussel en Peking voldoende kunnen volgen om te observeren dat de meeste van onze politici vooral vriendjes willen zijn met China en het bijna in hun broek doen als een ambassadeur langskomt om hen de les te lezen.
Citaat:
Individual Western companies, in the solar industry and other sectors, have been wary of taking any public stand against China, which has become the world’s largest market in industries as diverse as steel, cellphones and automobiles. Chinese officials have considerable discretion in issuing factory permits, export licenses and even visas for visiting executives, making most companies leery of publicly voicing criticism of China or being seen as supporting trade actions against it.
http://www.wral.com/eu-imposes-tarif...hina/12516029/

Citaat:
Ter info : in 2012 werd er 25,7 miljoen liter Europese wijn naar China geëxporteerd, met een waarde van zo'n 1 miljard dollar. Van alle wijnexport naar niet-EU-landen ging 8,6 procent naar China.
Goe bezig.
De Chinese IMport in Europa is nog altijd VEEL HOGER dan andersom :
Citaat:
Chinese exports of goods to the 27-member bloc totalled 290 billion euros ($376 billion) last year, with 144 billion euros going the other way.
Wine sales are only a fraction of overall exports to the rising Asian economic powerhouse but the move raises the risk of more tit-for-tat trade barriers.
http://www.euronews.com/2013/06/05/c...war-escalates/

Laatst gewijzigd door henke54 : 5 juni 2013 om 15:16.
henke54 is offline   Met citaat antwoorden