Los bericht bekijken
Oud 15 september 2004, 13:01   #152
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Stop er eens mee om van iedereen SP-A'sten te maken. Dat is namelijk een erg zwak excuus om niet op geweld van Blokkers te moeten ingaan.

Als ik het goed begrijp heeft dat gemeenteraadslid in Zonhoven gereageerd op de door de overheid gestimuleerde provocaties? Hij zal 'musketiers' begrepen hebben als 'mestkevers'?

Persoonlijk ben ik tegen de term mestkevers omdat dit een poging is om kiezers van het Blok verantwoordelijk te achten voor proteststemmen, terwijl het natuurlijk het wanbeleid van de traditionele partijen is. Je kan die stemmers echter niet overtuigen van een echt alternatief (wat het Blok niet kan aanbieden), als je hen "brandmerkt" als mestkevers.

Maar spraakverwarring tussen 'musketiers' en 'mestkevers' lijkt me toch wel een straf excuus hoor.
Ja inderdaad. Zij, de Blokkers, schelden ons en alle politiekers en partijen voor verrot en als het op een scheldpartij aankomt is in hun woordenschat onbegrensd. Dat ze van hetzelfde laken een broek terugkrijgen is er duidelijk teveel aan.

De term mestkevers werd door Karel De Gucht bedacht en hij bedoelde daar het VB-kader mee en niet het misleid kiespubliek. Zelfs dat onderscheid wordt bij onze Blokkers niet eens gemaakt.

get: linkiewinkie, SP-ast en onderdaan van 'onderlijfke' PJ,

thePiano

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 september 2004 om 13:01.
thePiano is offline